Wednesday, September 26, 2012

hati ini pasrah...

salam....
hmm kadang2 kalau kita baik sgt akan memakan diri...
kadang2 kalau kita buat baik orang try to take for granted...
kadang2 kalau kita terlampau baik hati orang mula nak demand..
kadang2 kalau kita hanya pendam apa yang dirasa, akan memakan diri sendiri...
entahlah karang kalau melenting kata kita sombong, berlagak, kedekut, x reti tolong org, pemalas, hati lembut sgt, sensitif sgt...

tapi dia lupa yang kita ni ada hati dan perasaan...baik mmg baik tapi kita juga ada hati dan perasaan.
kata2 yang menyakitkan hati kadang2 buatkan aku terguris yelah mmg aku x kan melenting dan hanya pendam...but then yup hanya memakan diri...
entahlah hati ni mmg sedih..bila org buat kita macam tu...
pertolongan, favor dan apa jua bentuk perkongsian bukanlah nak dibalas balik...
kita tak harap untuk dapat balik...
tapi cukuplah sekadar menghormati diri ini dan menghargai diri ini...
sebagai manusia aku ikhlas dalam setiap tindak tanduku....
apa yang aku harapkan hanya keikhlasan dan penghargaan buat diriku...
bukanlah aku nak org sekeliling bagi award or what so ever....
just appreciate the way i am...
dan ikhlaslah dalam menjalinkan persahabatan...
ikhlaslah dalam memberikan senyuman dan bukannya senyum untuk take advantage...
sedih hati ini bila mengenangkan ada org yg macam ni...
msg kita bila rasa nak pertolongan atau perlukan kita...
lepas tu kalau rasa x perlukan tak igt kita dah...
sebagai manusia biasa aku x mampu nak mengubah semua org...
Ya Allah sesungguhnya kau tahu apa yang terbaik untukku..
dan jika ini dugaan darimu kau tabahkanlah hati ini dan kau bukakanlah pintu mereka2 ni supaya berubah
dan menghargai orang sekelilingnya.....aminnnn  

No comments:

Post a Comment