Thursday, August 20, 2009

biarlah mereka...

Baru-baru ni kita dikejutkan dengan berita sensasi apabila Waheeda berkahwin dengan Akhil Hayy... macam2 respond yang saya dengar. Ada yang tak puas hati, ada yang tak ambik kisah, ada jugak yang mengamuk macamlah diorang yang bercerai...

Tapi secara rasionalnya, kalau kita tengok dengan mata kasar memang Akhil Hayy nampak macam bersalah. Dia sedaya upaya menafikan yang mereka bercinta tapi aleh2 kahwin jugak. Mengikut fakta yang saya tahu dia dah dua bulan tak balik rumah dan tak berhubung dengan bini dia.

Tapi kalau kita melihat dari sudut pandangan berbeza saya kira pasti ada 1001 sebab mengapa akhil tak balik rumah. Betul ke tidak sama ada dia bersama waheeda semasa tempoh ketiadaan dia kita tak tak tahu. Tapi saya kira Akhil mempunyai otak yang waras untuk berfikir baik buruk sesuatu perkara. Mana tau permasalahan ni bermula dari isteri dia sendiri. mana kita tahu...ape yang saya pegang adalah takkan pokok bergoyang kalau tak ada angin yang tiup. takkan ada permasalahn yang timbul kalau tak kerana puncanya dari salah seorang. Jadi saya sarankan kepada mereka diluar sana, belajarlah untuk berfikir sebelum berkata-kata. Berfikir sebelum menuduh dan memfitnah da berfikir secara rasional dan akal yang matang. memang betol tak ada perempuan yang sudi dimadukan dan siapa tak melenting kalau tahu suami curang. Cuma dalam perkara ini saya rasa tak ada pihak yang wajar menunding jari... yang penting doakan kebahagiaan mereka...

salam...

No comments:

Post a Comment