Friday, August 14, 2009

meniti hari rintihan hati...

Hmm...jumaat minggu lepas iaitu 7/8 2009, aku dan team netball dikejutkan dengan panggilan dari pengurus pasukan. Nak tau pasal apa? Game kitorang ada hari itu. bayangkan aku ngan afzan baru abis kelas kat fakulti akaun, kak anis(hehe) dah berada di KL, kak Fat ada kat luar, and yang paling mengerikan kak ros dalam perjalanan ke Penang.Huh kronik keadaan masa tu dah lah kaki aku injured. Tapi dengan semangat juang yang tinggi aku tetap ke pusat sukan dengan A.S.A.P..huh berapi gak kaki rasanya....


sampai aje kat pusat sukan, our manager, kak silah, muka macam nak menangis. yelah sape tak cuak kalo jadi macam tu. nanti ape2 hal dia yang akan bertanggungjawab... kesian dia waktu tu dengan tudung selebet entah kemana, muka resah gelisah. tapi nasib baik dapat hold 1 game untuk fakulti kitorang. bolehlah bertanding lagi. first game kitorang lawan fakulti hotel. boleh tahan jugak kitorang main. tak tension, tak berduka, tak gado. seronoklah... hm nasib baik tak krem kaki since kitorang tak warm up dulu... at the end kitorng menang dengan mata 7-2. kak fat sumbat 4 aku sumbat 3. lepas itu kitorang rest sekejap cuz kak silah kata ada game lagi..lalu muncullah kak anis..sampai aje apalagi mencarutlah dia..kesian hampir nak kemalangan..huh nasib baik tak ape2. yang kak ros plak jangan citelah. petang tuh baru sampai penang. kesian gak kat dia cuz dia tak pernah ponteng training alih2 4 the first time nak ponteng hambik habuk tarak dapat..kalau akulah jadi dia terkilan abes....


Malam yang sama aku dengan Afzan merancang nak pergi ke P.A.S nak beli seluar baru untuk main game esoknya since diorang kata game kedua esok pagi. Aku dah siap dah waktu tu tinggal tunggu Afzan je nak pakai tudung alih2 kak silah anta sms ni-' turun ke pusat sukan sekarang diorang baru kata ada game kite malam ni. cepat eh urgent', lebih kurang macam tulah bunyi nyer...huh menyirap darah aku dengar. mana taknye aku dah siap pakai foundation, selendang semuanya alih2 ada game pulak. Nasib baiklah tak pergi P.A.S lagi. kalau tak memang duit abes naik teksi je r..sampai pusat ada satu g masalah. takde orang boleh main GK. nasib baik Kak Anis sempat datang malam tu. So, aku pun cakap kat kak Fat yang aku leh main GK. hm..bangga jugaklah malam tu sebab aku hanya buat sekali contect n hanya bagi GS shot 2 kali je..hehe kembang semangkuk jap...


Lepas tu kitorang dapat masuk suku akhir. tapi malangnya aku ngan Afzan x dapat nak main ari sabtu tu sebab kitorang ada angkat sumpah sebagai KOR SUKSIS..huh sedih gile sebab kitorang dapat tahu kalah masa game kedua lawan fakulti pendidikan..agak terkilan disitu since kitorang tak leh nak kongsi kesedihan bersama and tak dapat nak jumpa team buat kali terakhir..yelah walaupun fakulti sama tapi jarang jumpa..malah susah nak jumpa sorang dari mereka. apa2 pun thanks to all of my teammates yang sudi berkongsi pngalaman dan sedih gembira bersama. hpefully dapatlah jumpa u gurls next time masa next SAF..ingat SAF ingat saya!!!!!


sekian....

No comments:

Post a Comment